• باران که می بارد همه پرنده ها به دنبال سر پناه اند

    اما عقاب برای جلوگیری از خیس شدن بالاتر از ابرها پرواز می کند

    این دیدگاه است که

    تفاوت

    را خلق می کند

  • با دریافت مشاوره و راهکارهای جامع سازمانی از ما

    متفاوت باشید

  • ارائه راهکارهای جامع و یکپارچه

    بر روی انواع دستگاه ها

  • توسعه و راه اندازی سرویس های آنلاین

    طراحی و تولید نرم افزار به سفارش مشتری

  • جهان شما همان است که می بینید

    خوب ببینید

    خوب بیندیشید

    خوب بسازید

    تا ماندگار شوید

مقالات

کاربرد پذیری در نرم افزار

  • 1393/04/11
  • 0
  • مدیریت سایت

کاربردپذیری را می توان ـ چنانکه گفته اند ـ اصلی ترین مشخصه کیفی محصولات و سیستم های مبتنی بر نرم افزار دانست. چرا که عمده تأکید آن بر ساده سازی کاربری میانجی هایی است که پل ارتباطی انسان و سیستم هستند. اجرای کامل و بدون نقص فعالیتهای طراحی متمرکز بر کاربر و انجام ارزیابی ها و تست های کاربردپذیری، تأثیر راهبردی شدیدی بر پروژه های توسعه محصول دارد. کاربری آسان یک سیستم یا محصول، ضامن بهره وری عملکرد و رضایتمندی کاربران و موفقیت آن است. اگرچه بسیاری از محصولات و سیستم هایی که امروزه به خدمت گرفته می شوند، همچنان به لحاظ کاربردپذیری دچار ضعف های عمده و جدی هستند، اما افق حرکتی برخی صنایع پیشرو، نوید اقبالی گسترده به کاربردپذیری و طراحی کاربرمدار را می دهد. با توجه به اینکه کاربران یک سیستم مهمترین مشتریان آن هستند، استفاده از اصول کاربردپذیری و طراحی کاربرمدار، در پروژه های توسعه ، نه تنها بسیار مفید است، بلکه در آینده ای نه چندان دور امری اجتناب ناپذیر و ضروری خواهد بود. امروزه دیگر ، سازمان های پیشرو در طراحی و توسعه محصولات کاربردپذیر، از ممیزی ظرفیت و قابلیتشان در نهادینه کردن کاربردپذیری و طراحی کاربرمدار دم می زنند. با این توصیف می توان از کاربردپذیری و موضوع های وابسته به آن به عنوان یک مبحث کاربردی رو به رشد یاد کرد که به تدریج در حال بازیافتن نقش کلیدی خویش در طیف گسترده ای از محصولات و سیستم هاست. راه اندازی وب سایتی تحت این عنوان، و انتشار چندین استاندارد بین المللی در حواشی این موضوع، طی سال های اخیر، در کنار برگزاری کنفرانس های سالانه و انتشار کتاب ها و مقالات، جملگی مؤید این امر است.

ادامه

درمورد جاوا و قدرت آن در تولید نرم افزار

  • 1393/04/11
  • 0
  • مدیریت سایت

جاوا يك زبان ساده، شي گرا، توزيع شده، تفسير شده، قدرتمند، ايمن، با معماري خنثي، قابل حمل، با عملكرد سطح بالا و پويا است. شی گرایی براي يك برنامه نويس به اين معنا است كه به جاي فكر كردن به قسمت هاي رويه برنامه، بايد به كاربرد داده ها و روش هايي كه روي آن داده ها عمل ميكنند، توجه شود. جاوا براي نوشتن نرم افزارهاي قدرتمند و بسيار ايمن ساخته شده است. جاوا هنوز هم به طور قطع نرم افزار ها را تضمين نمي كند. تقريبا هنوز هم امكان نوشتن برنامه هاي مشكل ساز در جاوا وجود دارد، هرچندكه جاوا برخي از انواع مشخص خطاهاي برنامه نويسي را حذف كرده كه به طرز چشمگيري نوشتن نرم افزار هاي ايمن را آسان تر كرده است. جاوا يك زبان تايپ شده قدرتمند است، كه اجازه چك شدن مشكلات و خطاهای تايپي را در زمان كامپايل مي دهد. جاوا بسيار قويتر از ++C تايپ شده است كه بسياري از خصوصيات انعطاف پذير در زمان كامپايل را از C به ارث برده است. مخصوصا هنگام اعلان توابع جاوا به مدل اعلان صريح احتياج دارد، زيرا كه از مدل اعلان صريح C پشتيباني نمي كند . اين مسئله مارا از اينكه كامپايلر ميتواند خطاهاي زمان اعلان را بدست آورد، مطمئن مي كند. مسئله اي كه منجر به ايجاد برنامه هاي ايمن تري ميشود. يكي از چيزهايي كه باعث شده كه جاوا ساده باشد عدم وجود اشاره گر ها ومحاسبات بر روي آنها است. اين ويژگي حتي قدرت جاوا را هم با از ميان بردن يك كلاس سراسري اشاره گر افزايش ميدهد. به طور مشابه تمام دسترسي به آرايه ها و رشته ها در زمان اجرا چك مي شوند تا از قطعي بودن آنها اطمينان حاصل شود. با از بين بردن امكان دوباره نويسي حافظه و داده هاي هرزه، تعويض نقش اشياء از نوعي به نوع ديگر هم در زمان اجرا كنترل ميشود تا از مجاز بودن آن اطمينان حاصل شود . سرانجام زباله جمع كن خودكار جاوا بسياري از عمليات پاكسازی مرتبط با معماري حافظه را راه اندازي ميكند. چيزي كه از خطاهاي خطرساز مرتبط با تخصيص و آزاد سازي حافظه جلوگيري ميكند.

ادامه

امنیت اطلاعات

  • 1393/04/11
  • 0
  • مدیریت سایت

امنیت اطلاعات یعنی حفاظت از اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی از فعالیت غیرمجاز. این فعالیت ها عبارتند از دسترسی، استفاده، افشاء، خواندن، نسخه برداری یا ضبط، خراب کردن، تغییر، دستکاری. واژه های امنیت اطلاعات، امنیت کامپیوتری و اطلاعات مطمئن گاها به اشتباه به جای هم بکاربرده میشود. اگر چه این ها موضوعات به هم مرتبط هستند و همگی دارای هدف مشترک حفظ محرمانگی اطلاعات، یکپارچه بودن اطلاعات و قابل دسترس بودن را دارند ولی تفاوت های ظریفی بین آنها وجود دارد. این تفاوت ها در درجه اول در رویکرد به موضوع امنیت اطلاعات، روش های استفاده شده برای حل مسئله، و موضوعاتی که تمرکز کرده اند دارد. امنیت اطلاعات به محرمانگی، یکپارچگی و در دسترس بودن داده ها مربوط است بدون در نظر گرفتن فرم اطلاعات اعم از الکترونیکی، چاپ، و یا اشکال دیگر. امنیت کامپیوتر در حصول اطمینان از در دسترس بودن و عملکرد صحیح سیستم کامپیوتری تمرکز دارد بدون نگرانی از اطلاعاتی که توسط این سیستم کامپیوتری ذخیره یا پردازش می شود.

ادامه

آینده دنیای نرم افزار

  • 1393/04/11
  • 0
  • مدیریت سایت

آینده دنیای نرم افزار

ادامه